Δικογραφία για τα Τέμπη: Προανακριτική κοροϊδία ετοιμάζεται να στήσει για τον Καραμανλή η κυβέρνηση

Δεν θα γίνει ούτε ανάκριση, ούτε πραγματική διερεύνηση της υπόθεσης

Must Read

Το πρωί της Δευτέρας η δικογραφία, που συνέταξε ο εφέτης ανακριτής Λάρισας Σωτήρης Μπακαΐμης, διαβιβάστηκε με στη Βουλή με fast track διαδικασίες.

Η δικογραφία έρχεται να επιβεβαιώσει ότι οι ευθύνες δεν είναι απρόσωπες. Έχουν ονοματεπώνυμο και μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν οι πρώην υπουργοί Κώστας Αχ. Καραμανλής και Χρήστος Σπίρτζης.

Στο διαβιβαστικό αναφέρεται:

«Σας υποβάλλουμε, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 86 παρ.1,2 του Συντάγματος και του Ν. 3126/2003 «περί ποινικής ευθύνης Υπουργών», έγγραφο που μας διαβιβάστηκε από τον Εφέτη Ανακριτή (Λάρισας) της υπόθεσης των Τεμπών Σωτήριο Μπακαΐμη, με συνημμένο σε ηλεκτρονική μορφή, το σύνολο της σχηματισθείσας μέχρι σήμερα ανακριτικής δικογραφίας. Στο ως άνω έγγραφό του ο Εφέτης Ανακριτής αναφέρει ότι κατά τη διενεργούμενη από αυτόν κυρία ανάκριση προέκυψαν στοιχεία, τα οποία έχουν σχέση με τις αξιόποινες πράξεις που αναφέρονται στο άρθρο 1 παρ.1 του Ν. 3126/2003, τα οποία και διαβιβάζονται, χωρίς αξιολόγηση, για τη διερεύνηση ενδεχόμενης ποινικής ευθύνης των διατελεσάντων Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, το χρονικό διάστημα 1-1-2016 έως και την 28-2-2023».

Η δικογραφία, η οποία είναι ιδιαίτερα ογκώδης, διαβιβάστηκε μέσω του Αρείου Πάγου στο Κοινοβούλιο και περιλαμβάνει απολογίες στελεχών του υπουργείου Μεταφορών. Σύμφωνα με τη διαδικασία, οι βουλευτές θα μπορούν να μελετήσουν τα σχετικά έγγραφα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, στο ισόγειο του Μεγάρου της Βουλής, υπό την εποπτεία της ειδικής γραμματείας του προέδρου.



Η δικογραφία περιγράφει παραλείψεις, εγκληματική αδράνεια και ανυπαρξία ουσιαστικού ελέγχου σε ένα έργο εθνικής σημασίας.

Ο Καραμανλής, που είχε υπό την εποπτεία του τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες για σχεδόν τέσσερα χρόνια, όχι μόνο δεν ολοκλήρωσε το σύστημα ασφαλείας, αλλά επέλεξε και την πολιτική «εξαφάνισης» αμέσως μετά το δυστύχημα, με μια εθιμοτυπική παραίτηση που περισσότερο λειτούργησε ως κυνική παραδοχή αποτυχίας παρά ως έμπρακτη ανάληψη ευθύνης.  Οι εκθέσεις προειδοποιούσαν και οι εργαζόμενοι φώναζαν. Ο ίδιος, όμως, υπέγραφε παρατάσεις και εμφανιζόταν σε φιέστες εγκαινίων έργων-φαντασμάτων.

Από την άλλη πλευρά, ο Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη θητεία του στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, φαίνεται πως αρκέστηκε σε επικοινωνιακά πυροτεχνήματα περί «εκσυγχρονισμού» του ΟΣΕ, την ώρα που οι κρίσιμες υποδομές παρέμεναν εκτεθειμένες και η αναβάθμιση της ασφάλειας μετατρέπονταν σε ακόμη μία ανεφάρμοστη εξαγγελία.

Κατηγορητήρια αναμένονται και για τους επτά γενικούς γραμματείες του υπουργείου Μεταφορών από το 2016 έως το 2023, οι οποίοι αναμένεται να κληθούν ως κατηγορούμενοι.

Η κυβέρνηση θα ακολουθήσει τη «συνταγή» Τριαντόπουλου, δηλαδή θα συναινέσει στη σύσταση προανακριτικής επιτροπής, ώστε να μην προχωρήσει καμία ουσιαστική έρευνα. Δεν θα γίνει ούτε ανάκριση, ούτε πραγματική διερεύνηση της υπόθεσης. Η επιτροπή θα συνεδριάσει εντελώς τυπικά και θα στείλει τον Κώστα Αχ. Καραμανλή στο πενταμελές Δικαστικό Συμβούλιο, κλείνοντας το θέμα χωρίς πολιτικό και ποινικό κόστος.



Με επιφυλακτικότητα αντιμετώπισαν την είδηση της διαβίβασης της δικογραφίας στη Βουλή για Καραμανλή και Σπίρτζη οι συγγενείς των θυμάτων και οι δικηγόροι τους. Όπως λένε, περιμένουν πρώτα να δουν τις διώξεις που θα ασκηθούν, αλλά και την ποινική αντιμετώπιση των πρώην υπουργών και δεν κρύβουν πως δεν έχουν μεγάλες προσδοκίες.

Οι ευθύνες Μητσοτάκη που «κρύφτηκε»

Την ίδια στιγμή, ο Κυριάκος Μητσοτάκης γνώριζε τα προβλήματα στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ μέσω επίσημων αναφορών, εσωτερικών εκθέσεων και κοινοβουλευτικών ερωτήσεων, ωστόσο διαβεβαίωνε ότι όλα λειτουργούν άψογα. Μετά την φονική σύγκρουση κάλυπτε τον Καραμανλή και τους υπόλοιπους αρμόδιους, μεταθέτοντας τις ευθύνες σε «σταθμάρχες» και «ανθρώπινα λάθη».

Η ευθύνη του Μητσοτάκη δεν είναι ούτε τυπική ούτε αφηρημένη. Είναι βαθιά θεσμική και πολιτική. Και αντί να αναλάβει το κόστος, ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε να υπόσχεται ότι θα «ξαναχτίσει το σιδηρόδρομο», την ώρα που δύο χρόνια μετά το δυστύχημα τα τρένα εξακολουθούν να κινούνται χωρίς τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας.

Το βέβαιο είναι ότι εάν η Δικαιοσύνη δεν προχωρήσει σε βαθύ και γενναίο καταλογισμό ευθυνών, τότε τα Τέμπη θα γίνουν απλώς μια ακόμη μαύρη σελίδα στην ιστορία της ελληνικής ατιμωρησίας.

Δείτε ακόμα:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. Πώς τά ΕΓΚΛΉΜΑΤΑ πού διαπράττει η ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΉ ΟΡΓΆΝΩΣΗ , μετατρέπονται σέ ΣΚΕΥΩΡΊΑ μέσα στα Μούτρα μας, καί εμείς καθόμαστε στον καναπέ Με τό δάχτυλο στο στόμα.
    Ετοιμαζόμαστε για καινούργια ΣΚΕΥΩΡΊΑ , πού έγινε εναντίον τής ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΉΣ ΟΡΓΆΝΩΣΗΣ πού έχει τήν Εξουσία, στήν Χώρα μας, και είχε δήθεν 57++ ΝΕΚΡΟΎΣ, καί δήθεν χαροκαμενους ΓΟΝΕΊΣ, πού θέλουν νά πλήξουν τό “”καλό Όνομα “” τής ΠΟΙΝΙΚΉΣ ΜΑΦΙΑΣ πού Κυβερνάει.
    ΑΔΊΣΤΑΚΤΟΙ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

spot_img
spot_img

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This