Στη Γαλλία όπως και στις περισσότερες χώρες οπού τα θέατρα έχουν ανοίξει, η εικόνα των μασκοφόρων θεατών είναι πια ένα κοινό θέαμα, ωστόσο η χρήση μάσκας από τους ίδιους τους ηθοποιούς αποτελεί πρωτοτυπία. Πολλοί επαγγελματίες στον χώρο του θεάτρου έχουν αναρωτηθεί για το κατά πόσο μπορεί ένας ηθοποιός να διεκπεραιώσει τον ρόλο του ενώ πάνω από το μισό του πρόσωπο είναι καλυμμένο.
Ο Θίασος Les Tréteaux de France προσπαθεί να προσαρμοστεί σε αυτές τις νέες συνθήκες παίζοντας ένα παλιό έργο. 7 μασκοφόροι ηθοποιοί του θιάσου ερμήνευσαν τους ρόλους τους στην γραμμένη τον 17ο αιώνα παράσταση «Βρετανικός» του Ιωάννη Ρακίνα οπού περιγράφει την κατρακύλα του Ρωμαίου αυτοκράτορα Νέρωνα στην πλήρη παραφροσύνη.
Ένας πρόλογος γραμμένος από τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς προσπάθησε να εξηγήσει τα περίεργα κοστούμια των ηθοποιών λέγοντας πως εκείνη την εποχή η Ρώμη έπασχε από την έξαρση μιας ασθένειας και έτσι ήταν απαραίτητο οι χαρακτήρες να χρησιμοποιούν μάσκα. Βέβαια ήδη από το αρχαίο ελληνικό θέατρο οι μάσκες αποτελούν στοιχείο μιας θεατρικής παράστασης ωστόσο μόνο η τωρινή χρήση χειρουργικής μάσκας κρύβει το στόμα του ηθοποιού.
Είναι σίγουρο πως η πανδημία έχει αλλάξει ραγδαία πολλά μέρη της καθημερινότητας μας, ωστόσο αν και η χρήση μάσκας θεωρείται πλέον αναγκαία σε κάθε κλειστό χώρο, πάρα πολλοί επαγγελματίες ηθοποιοί, σκηνοθέτες και κριτικοί ανησυχούν πως η χρήση μάσκας από τους ηθοποιούς αλλοιώνει τις βασικές αρχές του θεάτρου. Άλλωστε πως μπορείς να δεις τα αισθήματα στο πρόσωπο ενός ηθοποιού όταν αυτό είναι καλυμμένο με μάσκα; Βέβαιο είναι μόνο το γεγονός πως προς το παρόν οι μάσκες ήρθαν για να μείνουν και ο χώρος του θεάτρου δεν είναι αποσυνδεδεμένος από αυτή την εξέλιξη.