«Αυτό το άγαλμα είναι ντροπή για την κορυφαία σοπράνο του κόσμου. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι έχουν ξεσηκωθεί σε όλο τον κόσμο οι λάτρεις της Μαρίας Κάλλας…». Με αυτά τα λόγια, μία από τις σπουδαιότερες γλύπτριες της Ευρώπης, η Ελληνογαλλίδα Σίσσυ Πιάνα, που έχει συνδέσει το όνομά της με σπουδαίες προτομές και αγάλματα μεγάλων προσωπικοτήτων, μιλάει στην «Espresso» για το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας, που έχει τοποθετηθεί στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, απέναντι από την Ακρόπολη, και το οποίο ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο!
- Από τον Νίκο Νικόλιζα
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι σε ρεπορτάζ της η «Guardian» είχε κεντρικό τίτλο «ο Γκάντι με τακούνια», ενώ δημοσίευμα της «Le Figaro» το αποκαλούσε «Μια κιτσαρία», κλείνοντας με τη φράση «φρίκη»!
Και μπορεί η γλύπτρια Αφροδίτη Λίττη, στην οποία ο Σύλλογος Μαρία Κάλλας, διά της προέδρου του Λιάνας Σκουρλή, ανέθεσε την εκπόνηση αυτής της δωρεάς προς τον δήμο, να αισθάνεται υπερήφανη για το έργο της, ωστόσο, χιλιάδες χρήστες του διαδικτύου, αλλά και οι περαστικοί της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, δεν πίστευαν στα μάτια τους αντικρίζοντας το άγαλμα, μια και δεν έμοιαζε στο ελάχιστο στην ντίβα της όπερας!
Αφορμή για τη συνομιλία μας με τη διάσημη γλύπτρια Σίσσυ Πιάνα στάθηκαν τα εκατοντάδες σχόλια από ολόκληρο τον κόσμο που δέχτηκε στο προφίλ της στο facebook, κάτω από τη φωτογραφία της προτομής της Μαρίας Κάλλας που είχε φιλοτεχνήσει η ίδια πριν από μερικά χρόνια. Μάλιστα, ο πρώην πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος την είχε συγχαρεί δημοσίως γι’ αυτό το έργο. «Είναι πραγματικά στενόχωρο να δημιουργείται τέτοιο θέμα για μια προσωπικότητα που δόξασε την Ελλάδα σε ολόκληρο τον κόσμο. Συνήθως, για τέτοια έργα, γίνονται διεθνείς διαγωνισμοί. Απορώ πώς δεν έγινε κάτι τέτοιο και για το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας» αναρωτιέται η διάσημη γλύπτρια, η οποία επί τριάντα ολόκληρα χρόνια εργάζεται στη διεθνή εταιρία Stockmann, φιλοτεχνώντας πρωτότυπα αντίγραφα για οίκους όπως ο Dior, η Channel, ο Louis Vuitton, ο Gaultier, ενώ συνεργαζόταν με το Μουσείο του Λούβρου πάνω στον ίδιο τομέα.
Η ίδια, μάλιστα, έχει δημιουργήσει το γύψινο μπούστο για τα κοστούμια του Παβαρότι, της Sylvie Vartan, ενώ τώρα της έχουν αναθέσει τον ανδριάντα της Aretha Franklin για την πόλη του Ντιτρόιτ στις ΗΠΑ, αλλά και την προτομή της Σιμόν Βέι, η οποία θα τοποθετηθεί σε οκτώ σημεία σε ολόκληρη την Ευρώπη. «Στον Σύλλογο Μαρία Κάλλας στην Αθήνα με γνωρίζουν καλά. Ωστόσο, ποτέ κανένας δεν με πήρε ένα τηλέφωνο για να παρουσιάσω κάτι. Λυπάμαι, αλλά αυτό το άγαλμα δεν θυμίζει σε τίποτα τη Μαρία Κάλλας. Κάθε καλλιτέχνης, πριν εκθέσει το δημιούργημά του, οφείλει να κάνει την αυτοκριτική του και να κρίνει αν αυτό που έφτιαξε είναι κοντά με την προσωπικότητα εκείνου που θέλει να δημιουργήσει. Δηλαδή, αυτή η γλύπτρια είναι ευτυχισμένη με το γλυπτό της; Θα τρίζουν τα κόκαλα της Κάλλας (αν και την έχουν αποτεφρώσει)» λέει στην «Espresso» η διάσημη γλύπτρια, φανερά δυσαρεστημένη!
Η γνωριμία με τον Μίκη ήταν θείο δώρο για μένα
Πάντως, η ίδια, με μεγάλη αγάπη, θυμάται και τη γνωριμία της με τον παγκόσμιο Μίκη Θεοδωράκη, όταν πήγε στο σπίτι του και του έκανε δώρο την προτομή του. «Ηταν για μένα θείο δώρο η γνωριμία μου με τον Μίκη. Υπέροχος άνθρωπος και πολύ δοτικός σε συναισθήματα. Δεν θα ξεχάσω όταν είδε την προτομή που του είχα κάνει, πόσο χαρούμενος ήταν. Μου έκανε απίστευτα κοπλιμέντα για το βαθύ βλέμμα που είχα κάνει στην προτομή του. Πριν φύγει από τη ζωή, η οικονόμος του Ρένα Παρμενίδου με πήρε τηλέφωνο κατ’ εντολήν του Μίκη και μου ανέφερε ότι η προτομή που του είχα φτιάξει θα πήγαινε στο Μουσείο της Κρήτης, στο πατρικό του, για να τη βλέπουν όσοι τον αγαπούν».