«Για μένα είναι η καλύτερη φωνή που έχουμε στο τραγούδι σήμερα. Την ακούς να τραγουδάει και νιώθεις το τραγούδι να έχει γραφτεί για σένα προσωπικά. Αυτός είναι μεγάλος ερμηνευτής, κάνει με τη φωνή του το γενικό προσωπικό, σε κάνει να ταυτίζεσαι, να σε αφορά αυτό που ακούς». Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στον Στέλιο Καζαντζίδη και αφορούν τη Χάρις Αλεξίου, τη μοναδική τραγουδίστρια στη χώρα μας που, όπως έγραψε ένα έντυπο, έγινε είδηση ότι σταματάει το τραγούδι.
- Από τον Σπύρο Δευτεραίο
Οι αριθμοί, οι δεκαετίες και οι αντιδράσεις
Η Χάρις Αλεξίου είναι στην πρώτη θέση μεταξύ των τραγουδιστριών και συνολικά στην τρίτη θέση πίσω από τους Γιώργο Νταλάρα και Γιάννη Πάριο στην κατάταξη με τις περισσότερες πωλήσεις προσωπικών δίσκων που έχουν γίνει χρυσοί ή πλατινένιοι από το 1970 έως το 2009.
Μάλιστα οκτώ από τους προσωπικούς της δίσκους έχουν ξεπεράσει τα 11 εκατ. αντίτυπα και είναι η μοναδική γυναίκα τραγουδίστρια που το έχει καταφέρει στην ελληνική δισκογραφία. Και μιλάμε για την εποχή όπου μετρούσαν οι πωλήσεις, όχι όπως σήμερα με τα like, τα share και όλα αυτά τα… τερτίπια.
Και ναι μεν η Χάρις Αλεξίου είχε τεράστια επιτυχία σε πωλήσεις και υπήρχε μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων του χώρου που την εκτιμούσε και την εκτιμάει, όμως ένα μεγάλο όνομα έχει και τους επικριτές του. Το ίδιο συνέβη και εδώ.
Στη δεκαετία του ’70 κατά την οποία υπηρέτησε κυρίως το λαϊκό ρεπερτόριο, αρκετοί υποστήριζαν ότι της άξιζαν άλλου είδους τραγούδια. Όταν στα μέσα των ’80s συνεργάστηκε με τον Θάνο Μικρούτσικο και έκαναν αρχικά το «Η αγάπη είναι ζάλη» άρχισαν πάλι οι επικρίσεις, αυτή τη φορά από την ανάποδη. Ότι δηλαδή πούλησε τον λαϊκό της εαυτό, για κάτι πιο έντεχνο.
https://www.youtube.com/watch?v=abqjDGvFFoI
Και ο μεγάλος «σεισμός» έγινε το 1992. Όταν κυκλοφόρησε το Δι’ ευχών, το οποίο σηματοδότησε την πλήρη αλλαγή ρεπερτορίου. Ο για πολλούς καλύτερος δίσκος της μπορεί να «τσάκισε» σε πωλήσεις, όμως συνάντησε τη σχεδόν επιθετική απαξίωση των παλαιότερων της οπαδών. Και φυσικά οι επόμενες δισκογραφικές της δουλειές που ακολούθησαν αυτό το ύφος είχαν την ίδια αντιμετώπιση.
«Τι δουλειά έχει η Χαρούλα της “Δημητρούλας”, με τη Χάρις της “Νεφέλης”» είχε αναρωτηθεί σε άρθρό του, μεγαλοδημοσιογράφος της εποχής, την ίδια στιγμή που έμπαιναν στο στόχαστρο καλλιτέχνες που δεν τόλμησαν να αλλάξουν ύφος.
Τα κόκκινα γάντια
Και φτάνουμε στο 2014. Και συγκεκριμένα στις 28 Ιουλίου, όταν η τραγουδίστρια ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση των απολυμένων καθαριστριών του υπουργείου Οικονομικών και πήγε να τραγουδήσει σε συναυλία στην πλατεία Συντάγματος για να στηρίξει τον αγώνα τους.
«Απόψε είμαστε όλοι καθαρίστριες», είπε από το μικρόφωνο και φόρεσε και το κόκκινο γάντι που χρησιμοποιούν στη δουλειά τους οι καθαρίστριες.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο pontosnews.gr