Η μουσική ως έξαρση καλλιτεχνικού πάθους και ως ικεσία ανώτερων αισθημάτων προς το υπερμέγεθος συγκροτεί το ακρόαμα, εικαστικό θέαμα που θα παρουσιαστεί αύριο, Μ. Τρίτη 30 Απριλίου, στις 8.30 μ.μ., από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, ορχήστρα in Residence του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, με τα τα μεγαλειώδη «Κατά Ματθαίον Πάθη», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ!
Πρόκειται για μια παραγωγή η οποία επέλεξε και την εικαστική προσέγγιση, για την προσέγγιση με πολυδιάστατη πρόσληψη και απόδοση «της μεταφυσικής ατμόσφαιρας του έργου, καθιστώντας τα ανυπέρβλητα μουσικά του νοήματα πιο απτά, πιο δραματικά, ίσως και πιο επίκαιρα».
Τα σολιστικά φωνητικά μέρη θα αποδώσουν ο τενόρος Ντέιβιντ Φίσερ, ο μπασοβαρύτονος Πόντρικ Ρόουαν, η υψίφωνος Φανή Αντωνέλου, η κοντράλτο Χενριέτε Γκέντε, ο τενόρος Βασίλης Καβάγιας και ο βαθύφωνος Πέτρος Μαγουλάς. Στο πόντιουμ, ο Μιχάλης Ζέκε. Συμμετέχουν η χορωδία του Δήμου Αθηνών, σε διδασκαλία – διεύθυνση Σταύρου Μπερή, και η παιδική χορωδία Rosarte, σε διδασκαλία – διεύθυνση Ρόζης Μαστροσάββα. Την όλη καλλιτεχνική επιμέλεια έχει αναλάβει ο Παναγής Παγουλάτος και τον σχεδιασμό των βιντεοπροβολών ο Αλέξανδρος Ζαμπέτας. Τους φωτισμούς επιμελείται ο Κώστας Μπεθάνης. Η παρουσίαση του αριστουργηματικού ορατορίου του J. S. Bach στην αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» συνοδεύεται από ελληνικούς υπέρτιτλους και εντάσσεται στον κύκλο εκδηλώσεων «Adagio – Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα», αποτελώντας συμπαραγωγή της ΚΟΑ και του Μεγάρου.
Πριν από την έναρξη της συναυλίας έχει προγραμματιστεί (19.30) για τους κατόχους εισιτηρίων δωρεάν εισαγωγική ομιλία από τον Χαράλαμπο Γωγιό.
Τα «Κατά Ματθαίον Πάθη» είναι ένα έργο καθαγιασμένο καλλιτεχνικώς, ως κορυφαία διαχρονικώς έκφραση της ανθρώπινης πορείας προς το θείο και ως μία εκ βαθέων κατάθεση ψυχής και πνεύματος στην πιο αγνή, ειλικρινή και βαθιά τους διάσταση. Αυτό το παγκοίνως αποδεκτό ως αριστουργηματικό ορατόριο (1727) του μεγάλου Κάντορα της Λειψίας θεωρείται μία από τις σπουδαιότερες συνθέσεις της μπαρόκ εκκλησιαστικής μουσικής και περιλαμβάνει βαθιά συγκινητικές άριες και υποβλητικά κοράλ. Το έργο γράφτηκε για σολίστ, διπλή χορωδία και διπλή ορχήστρα, σε λιμπρέτο του Γερμανού ποιητή Πίκαντερ, βασισμένο κυρίως στα κεφάλαια 26 και 27 του Κατά Ματθαίον Ευαγγελίου της λουθηρανικής Βίβλου, καθώς και στο «Ασμα Ασμάτων».