Στις μέρες μας όλο και περισσότερες δεν διστάζουν να δείξουν το σώμα τους κι ας έχει – για τους πολλούς – περιττά κιλά. Στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης όλο και περισσότερες κοπέλες έπαψαν να… ντρέπονται για το σώμα τους.
Έχετε αναρωτηθεί, όμως, ποια ήταν η πρώτη που έδειξε το σώμα της; Κι αποθεώθηκε! Ήταν ένα καρτούν. Η «Χοντρή του Θησαυρού», όμως έμεινε στην ιστορία. Δεν ξεκίνησε την καριέρα της με στόχο να απενοχοποιήσει το γυναικείο σώμα. Συνέπεσε με μια τραγική περίοδο για τον ελληνισμό. Ήταν το 1942 όταν η Κατοχή και η πείνα δεν άφηναν ανησυχίες του τύπου «τι δίαιτα να ακολουθήσω».
Έλκει την καταγωγή της από την Τουρκία. Το περιοδικό «Ράμιζ» είχε δημοσιεύσει νωρίτερα μια ανάλογη σειρά κι από το 1940 έκανε κατά τακτά χρονικά διαστήματα την εμφάνισή της στο περιοδικό.
Η «Χοντρή του Θησαυρού» όπως έμεινε στην ιστορία, ήταν μια… σουρεάλ φιγούρα σε μια σουρεαλιστική εποχή.
Για περισσότερο από μισό αιώνα οι αναγνώστες του Θησαυρού παρακολουθούσαν κάθε εβδομάδα την αγαπημένης τους ηρωίδας.
Μαζί της ο ταλαίπωρος, αδύνατος και μικροκαμωμένος Ζαχαρίας. Στην αρχή υπήρχε κι ένας γιος, αλλά σύντομα αποσύρθηκε. Πολλά χρόνια μετά προστέθηκε στις ιστορίες ένας σκύλος, ο «Μπόμπος».
Τι ήταν αυτό που έκανε την ηρωίδα την πιο πετυχημένη σειρά των λαϊκών περιοδικών; Τι ήταν αυτό που οδηγούσε στο περίπτερο τους αναγνώστες που αγόραζαν το περιοδικό για να γελάσουν με τα νέα της καμώματα;
Κανείς δεν κατάφερε να δώσει εξήγηση. Επέζησε 57 ολόκληρα χρόνια. Στο διάστημα αυτό έγιναν κοσμοϊστορικές αλλαγές στη χώρα. Άλλαξαν τα πάντα εκτός από την «χοντρή» που συνέχισε να ταλαιπωρεί τον Ζαχαρία και τους γύρω της…
Στην αρχή δημοσιευόταν στην τελευταία σελίδα που ήταν γελοιογραφική. Σύντομα μεταφέρθηκε στην 3η σελίδα, αφού οι λαθραναγνώστες μπορούσαν να την απολαύσουν όρθιοι στο περίπτερο χωρίς να πάρουν το περιοδικό.
Όμως ποιος ήταν ο δημιουργός της; Ο Μιχάλης Γάλλιας έπεσε «θύμα» της δημιουργίας του. Τον ξεπέρασε, με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα να γνωρίζουν όλοι, ή οι περισσότεροι, το δημιούργημα, παρά τον δημιουργό της.
Ήθελε να γίνει ζωγράφος. Γεννήθηκε το 1914 στον Πειραιά, πήγε στη Σχολή Καλών Τεχνών, αλλά δεν την τελείωσε. Τον κέρδισε ο μαγικός κόσμος των λαϊκών περιοδικών. Το 1933 άρχισε να κάνει «βινιέτες» και να εικονογραφεί τα αναγνώσματα στο περιοδικό «Εβδομάς», συνεργάστηκε με το θρυλικό «Μπουκέτο» για να περάσει και να στεριώσει στον «Θησαυρό».
Τα περιοδικά εκείνη την εποχή έψαχναν… εικονογράφους. Αυτούς που με σκίτσα θα «στολίσουν» τα δεκάδες διηγήματα ή μυθιστορήματα συνεχείας που δημοσίευσαν. Ο Γάλλιας αυτή τη δουλειά έκανε και στον «Θησαυρό». Υπέγραφε ως «Μισέλ», όταν υπέγραφε.
Εργάστηκε και σε εφημερίδες. Στον «Ελεύθερο Λόγο», στην «Ακρόπολη» και στην «Απογευματινή» όπου μετέφερε σε κόμικ αστυνομικές νουβέλες του Γιάννη Μαρή. Λιγότεροι θυμούνται τα σκίτσα του στο βραχύβιο «Τραστ του Γέλιου» που συγκέντρωσε το 1948 όλους τους καταξιωμένους γελοιογράφους της εποχής, αλλά και έναν άλλο, λιγότερο διάσημο, ήρωα, τον «Μπόμπο τον αχτύπητο» στο περιοδικό «Μάσκα». Όταν το 1967 ο Γιαννης Παπαγεωργίου λόγω δικτατορίας έκλεισε την «Αθηναϊκή» και τον «Θησαυρό», ο Γάλλιας μαζί με τους Δημήτρη Αγγελόπουλο και Κώστα Παπαχριστοφίλου κυκλοφόρησαν τον «Οικογενειακό Θησαυρό» όπου και πάλι ήταν παρούσα η «χοντρή». Το περιοδικό άντεξε μέχρι το 1997. Ήταν από τα τελευταία των λαϊκών περιοδικών.
Λόγω καλοκαιριού παρουσιάζουμε την ηρωίδα του Γάλλια με μαγιό, απολαμβάνοντας τις διακοπές της και ταλαιπωρώντας τους γύρω της. Επιλέξαμε δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους για να δείτε και την εξέλιξη της γραμμής του σκίτσου, αλλά και της θεματολογίας. Από το καλοκαίρι του 1945 κάνουμε άλμα στο αντίστοιχο διάστημα του 1973…
Στα χρόνια που μεσολάβησαν το σκίτσο έγινε πιο γλυκό με περισσότερες λεπτομέρειες.