Δεν είχε προηγούμενο η υποδοχή του πρώτου μετροπόντικα, του «Ιάσονα» που έφθασε στην Αθήνα ξημερώματα της 25ης Ιουνίου 1993. Οι Αθηναίοι ξενύχτησαν για να δουν να περνούν από μπροστά τους τμήματα του μηχανήματος που σε λίγο καιρό θα έπιανε δουλειά για να δώσει στην Αθήνα το πρώτο της Μετρό.
Τα έργα είχαν ξεκινήσει το 1992 και στις δύο πρώτες διαδρομές κάθε τόσο άνοιγαν τρύπες για να γίνουν οι κατάλληλες μετρήσεις. Τη βαριά δουλειά όμως θα την είχε ο Μετροπόντικας.
Το ρεπορτάζ του Μάριου Βιρβίλη με οπερατέρ τον Γιάννη Μανούσο, για το ΜΕΓΚΑ δίνει ανάγλυφα το κλίμα που επικρατούσε…
Τα πρώτα τμήματα παραδόθηκαν στις 29 Ιανουαρίου 2000. Ήταν η Γραμμή 2 (Σεπόλια – Σύνταγμα) και η Γραμμή 3 (Σύνταγμα – Εθνική Άμυνα). Και οι δύο είχαν από επτά σταθμούς.
Η ιστορία του Μετρό όπως κάθε μεγάλο έργο στην Ελλάδα ήταν μακρά και… πονεμένη. Συζητούσαν και διαφωνούσαν για χρόνια, από τη δεκαετία του ’60 οι ειδικοί με αποτέλεσμα ενώ η ανάγκη της δημιουργίας υπόγειου σιδηρόδρομου να γίνεται επιτακτική το έργο να ην ξεκινά.
Τον Ιούλιου του 1977 υπογράφηκε η πρώτη σύμβαση για τη δημιουτργία του Μετρό με γαλλική εταιρεία. Δύο χρόνια αργότερα ο τότε υπουργός Μεταφορών Αλέξανδρος Παπαδόγκονας ανακοίνωνε περιχαρής τα πρώτα 33 χιλιόμετρα του έργου σε δύο γραμμές που δεν διαφέρουν από τις σημερινές. Η πρώτη θα ξεκινούσε από τη Δάφνη και θα κατέληγε στα Σεπόλια και η δεύτερη από το Αιγάλεω με τελικό προορισμό τον Γέρακα, αλλά και προοπτική επέκτασης στο νέο αεροδρόμιο στα Σπάτα, όταν αυτό κατασκευζόταν.
Το ενδιαφέρον είναι ότι η τελική μελέτη θα έκανε δύο χρόνια να βγει, τα έργα θα ξεκινούσαν το 1981 και οι πρώτοι συρμοί θα ξεκινούσαν δρομολόγια το 1985!
Όπως καταλαβαίνει κανείς έπεσαν έξω στις προβλέψεις κατά 15 χρόνια!
Το σχεδιάγραμμα του Μετρό του 1979.