Τη βεβαιότητά του ότι στις 8 Οκτωβρίου ο λαός της Καλλιθέας θα πει «ως εδώ» στη διοίκηση Κάρναβου εκφράζει σε συνέντευξή του στη «δημοκρατία» ο πρώην δήμαρχος Καλλιθέας και υποψήφιος στις εκλογές της 8ης Οκτωβρίου Κώστας Ασκούνης.
Εξηγεί, δε, ότι τον οδήγησε στην απόφαση να είναι εκ νέου υποψήφιος «μια γενικευμένη αίσθηση ακινησίας, ένα τέλμα και μια μιζέρια που δεν αξίζουν στην Καλλιθέα. Η ανασφάλεια, η εγκατάλειψη, η κακοδιαχείριση, ο παραγοντισμός και η απαξίωση, όλα αυτά που ακούω παντού γύρω μου, εκτός από την αυλή της απερχόμενης δημοτικής Αρχής! Καταλήξαμε να είμαστε ο φτωχός συγγενής των νοτίων προαστίων» τονίζει ο πρώην δήμαρχος Καλλιθέας.
Κύριε Ασκούνη, έπειτα από 16 χρόνια στο τιμόνι του Δήμου Καλλιθέας και τέσσερα στην αντιπολίτευση διεκδικείται μια νέα πενταετία. Ποιοι είναι οι βασικοί λόγοι που σας οδήγησαν στην απόφαση αυτή έπειτα από εννέα χρόνια της δημοτικής Αρχής Κάρναβου;
Θα είμαι ξεκάθαρος. Με οδήγησε στην απόφαση αυτή μια γενικευμένη αίσθηση ακινησίας, ένα τέλμα και μια μιζέρια που δεν αξίζουν στην Καλλιθέα. Η ανασφάλεια, η εγκατάλειψη, η κακοδιαχείριση, ο παραγοντισμός και η απαξίωση, όλα αυτά που ακούω παντού γύρω μου, εκτός από την αυλή της απερχόμενης δημοτικής Αρχής! Καταλήξαμε να είμαστε ο φτωχός συγγενής των νοτίων προαστίων! Επειτα από τόσα χρόνια στην Αυτοδιοίκηση, πιστεύει κανείς ότι μπορούσα απλά να μείνω σπίτι μου; Θα έμενα να παρακολουθώ αυτό το μπαράζ απευθείας αναθέσεων και κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος, όπως με τη γνωστή ενοικίαση των κτιριακών εγκαταστάσεων, όπου έχει δαπανηθεί κοντά στο 1.000.000 ευρώ, και δεν έχουν αξιοποιηθεί καν; Χορτάσαμε από κοροϊδία στους δημότες και επικοινωνιακά σόου, όπως το πρόσφατο, όπου υπάλληλοι του δήμου με στολές αστροναύτη έβαζαν αρώματα στους κάδους. Οχι, έπρεπε να πω «ως εδώ», κάτι που θα πει και ο λαός της Καλλιθέας στις 8 Οκτωβρίου.
Πρόσφατα η κακοκαιρία «Daniel» έπληξε, κυρίως, τη Θεσσαλία, αλλά είδαμε ποτάμια νερού και στο κέντρο της Αθήνας. Είχαμε αντίστοιχα προβλήματα στην Καλλιθέα; Θυμάμαι ότι είχαμε δει στο παρελθόν το πλημμυρισμένο νηπιαγωγείο…
Να θυμίσω την αμίμητη δήλωση του απερχόμενου δημάρχου ότι «δεν πνίγεται κανείς σε μισό πόντο νερό»; Χρειάζεται να θυμίσω ότι είχε εκκενωθεί το νηπιαγωγείο και ακουγόταν κάθε αστεία δικαιολογία γι’ αυτό; Ακολούθησαν ρεπορτάζ που καταδείκνυαν σε όλη τη χώρα -κάνοντάς μας ρεζίλι- ότι είχαμε πλημμυρίσει ξανά στον ίδιο χώρο άλλες δύο φορές! Μάλιστα, την τρίτη φορά σχεδόν πανηγύρισαν κάποιοι για το γεγονός ότι η προηγούμενη ήταν χειρότερη!
Ενα από τα βασικά θέματα καθημερινότητας που αντιμετωπίζουν οι δήμοι (αλλά και οι Περιφέρειες) είναι η διαχείριση των απορριμμάτων. Μάλιστα, η χώρα μας δέχεται συχνά πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή γιατί δεν προχωρά σε βιώσιμες λύσεις. Είναι ενδεικτικό ότι στην Αττική, τη μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας, τα απορρίμματα εναποτίθενται στον κορεσμένο ΧΥΤΑ Φυλής. Τι έχει κάνει ο Δήμος Καλλιθέας προς την κατεύθυνση της μείωσης του όγκου των απορριμμάτων που παράγουν οι πολίτες του, αλλά και της σχετικής αξιοποίησής τους;
Οπως έχουμε καταδείξει πολλές φορές, στην Καλλιθέα η ανακύκλωση σχεδιάστηκε και λειτουργεί για το κέρδος και όχι για το κοινωνικό σύνολο. Χάθηκε πολύτιμος, κοινόχρηστος χώρος για να εγκαταστήσει αυθαίρετα η εταιρία τα «σπιτάκια» της ανακύκλωσης. Εάν η απερχόμενη δημοτική Αρχή είχε εφαρμόσει το Τοπικό Σχέδιο Ανακύκλωσης Αποβλήτων, που είχε ψηφιστεί ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο για την περίοδο 2015-2019, θα μπορούσαμε να εξοικονομούμε 2.000.000 ευρώ ετησίως, που, δυστυχώς, επιβαρύνονται οι συμπολίτες μας μέσω των δημοτικών τελών. Επί της ουσίας είμαστε ουραγοί στην ανακύκλωση σε όλη την Αττική, με βάση τα στοιχεία του Ενιαίου Συνδέσμου, ο οποίος διαχειρίζεται τα απορρίμματα και τα ανακυκλώσιμα προϊόντα όλης της Αττικής.
Πρόσφατα ανακοινώσατε μέτρο στήριξης στις οικογένειες για την καταπολέμηση της υπογεννητικότητας – «1.000 ευρώ εφάπαξ για κάθε παιδί δημότη που γεννιέται από 1/1/2024». Πώς αντιμετωπίστηκε η συγκεκριμένη πρόταση από τους πολίτες, αλλά και από τη νυν δημοτική Αρχή;
Οι πολίτες αγκάλιασαν την πρότασή μας, λέγοντάς μας ότι αναμένουν να αναλάβουμε για να την υλοποιήσουμε, η οποία περιλαμβάνει και μια σειρά άλλα μέτρα για τη στήριξη στα νέα ζευγάρια και την οικογένεια. Για την πλευρά της νυν δημοτικής Αρχής θέλω να πω ότι στα κοινωνικά θέματα η προσπάθειά της είναι να αποδομήσει καθετί που βοηθά τους ασθενέστερους. Ομως, η κοινωνική αναλγησία της νυν δημοτικής Αρχής φαίνεται από το γεγονός ότι χορηγεί το βοήθημα για τους οικονομικά αδύναμους πολίτες Χριστούγεννα και Πάσχα σε τρόφιμα και πολλές φορές αμφιβόλου ποιότητας. Τους προτείναμε το βοήθημα αυτό να κατατίθεται στους λογαριασμούς τους, αλλά αρνήθηκαν. Τώρα, για εννέα χρόνια, κατά σύμπτωση, μία επιχείρηση αναλαμβάνει την προμήθεια με 1% έκπτωση. Δηλαδή, ακολουθεί μια παλαιοκομματική και παραγοντίστικη λογική μιας ξεπερασμένης εποχής. Πρακτική που δεν έχει καμία σχέση με τον 21ο αιώνα. Τους λέμε απλά κάντε το όπως η κεντρική διοίκηση, που το όποιο επίδομα το καταβάλλει στους λογαριασμούς των πολιτών, σεβόμενη την αξιοπρέπειά τους. Τέλος, δεν θα μου φανεί παράξενο τελικά να παρουσιάσει τώρα κάποια «πρόταση» ανάλογη με τη δική μας για την υπογεννητικότητα.
Ενα από τα μεγάλα προβλήματα στην Καλλιθέα, μία από τις πιο πυκνοδομημένες πόλεις στην Ελλάδα, είναι το κυκλοφοριακό και η στάθμευση. Τι έχει για τη λύση αυτού του προβλήματος η δημοτική Αρχή του κ. Κάρναβου και τι προτείνετε εσείς από την πλευρά σας;
Οταν λέμε ότι τα εννέα χρόνια ανικανότητας, εγκατάλειψης και υποβάθμισης είναι πάρα πολλά, το εννοούμε. Υπονόμευσαν συστηματικά την αξιοποίηση του οικοπέδου των περίπου έξι στρεμμάτων που παρακμάζει, καθώς ούτε ο υπέργειος χώρος αξιοποιήθηκε προς όφελος των πολιτών και του περιβάλλοντος ούτε το υπόγειο πάρκινγκ των τριών επιπέδων και των 437 θέσεων εκμεταλλεύτηκαν ώστε να ελαφρύνει το μεγάλο πρόβλημα στάθμευσης της Καλλιθέας. Εμείς δεσμευτήκαμε ότι τον πρώτο χρόνο της νέας δημοτικής περιόδου θα διαμορφώσουμε σε πνεύμονα πρασίνου και θα λειτουργήσουμε το υπόγειο πάρκινγκ. Επίσης, θα προχωρήσουμε στην κατασκευή ενός μεγάλου υπόγειου πάρκινγκ σε δημοτικό οικόπεδο που είναι δίπλα στην πλατεία Δαβάκη και, τέλος, θα αποκαταστήσουμε την καθίζηση στον χώρο του πάρκινγκ στον ηλεκτρικό σταθμό Ταύρου, που παραμένει κλειστός για πέντε χρόνια. Και μια σειρά προτάσεων για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος.