Τον κώδωνα του κινδύνου για την προσπάθεια τουρκοποιήσεως της Κύπρου κρούει ο Αρχιεπίσκοπος Νέας Ιουστινιανής και πάσης Κύπρου κ.κ. Γεώργιος, σε αποκλειστική συνέντευξή του στην «Εστία της Κυριακής».
- Συνέντευξη στους Μύρνα Νικολαΐδου – Ευθύμιο Πέτρου, εφημερίδα «Εστία της Κυριακής»
«Πρέπει να αλλάξουμε τακτική. Και η τακτική είναι να ξαναθέσουμε το θέμα μας ως θέμα εισβολής και κατοχής και αφού είμαστε και οι δύο χώρες, Ελλάδα και Κύπρος μέλη της Ευρώπης να ζητήσουμε οι αρχές της Ευρώπης να επεκταθούν και στην Κύπρο», είπε με νόημα, υπενθυμίζοντας την δύναμη του βέτο. Εξέφρασε δε το παράπονό του για την διαχρονική στάση των ελληνικών κυβερνήσεων, καταδικάζοντας παράλληλα επιλογές σαν του κ. Τσάφου, οποίος αποκάλεσε τα κατεχόμενα «Τουρκική Δημοκρατία της Βορείου Κύπρου»!
Εμφανίζεται, ωστόσο, πεπεισμένος ότι παρά τις έξωθεν πιέσεις, ο κυπριακός λαός θα απορρίψει ένα δεύτερο Σχέδιο Ανάν, ενώ ήταν κατηγορηματικός για το επεισόδιο ατην Εθνική Πινακοθήκη: «Δεν είναι τέχνη, είναι ασέβεια, είναι ύβρις και εγώ το χάρηκα», επεσήμανε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, καταγγέλλοντας με τον πιο αιχμηρό τρόπο τις δηλώσεις του Κύπριου ευρωβουλευτή Φειδία ότι «του δίδαξαν την μισή ιστορία»!
«Νομίζω ότι έχει ξεπεράσει και τα όρια της λογικής αυτός ο άνθρωπος με το να γίνεται, χωρίς να το καταλαβαίνει, όργανο στα χέρια των Τούρκων και της προπαγάνδας τους», τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος, ανακοινώνοντας, όμως, και κάτι αρκετά ελπιδοφόρο. Την κάθοδο στην Κύπρο του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και την συνεργασία τους με την Αρχιεπισκοπή.

- Θα ξεκινήσουμε με την επικαιρότητα και το εθνικό θέμα, είχαμε την άτυπη συνάντηση στην Γενεύη. 51 χρόνια συναντήσεις τυπικές και άτυπες. Τώρα πού οδηγούμεθα;
Εγώ νομίζω ότι το πρώτιστο που πρέπει να κάνουμε, είναι να εξετάσουμε εάν η Τουρκία θέλει λύση και ποια λύση; Και όλα δείχνουν ότι η Τουρκία, τη μοναδική λύση που θέλει και επιδιώκει είναι την κατάληψη και τουρκοποίηση ολόκληρης της Κύπρου. Και οι ιστορικοί το ξέρουν ότι από το 1920, στη Μεγάλη Συνέλευση της Άγκυρας στόχος ήταν η κατάληψη, η ανακατάληψη της Κύπρου. Και αυτόν το στόχο τον υλοποιούν, ανεξάρτητα από ποια κυβέρνηση θα είναι στην αρχή, δημοκρατική, δικτατορική ή άλλη.
Το 1956, όταν βρισκόταν σε εξέλιξη ο απελευθερωτικός μας αγώνας, όταν έβλεπαν ότι αυτός ο στόχος τους πάει να καταργηθεί ανέθεσαν στον πολιτευτή τους να κάνει έναν οδικό χάρτη ανάκτησης της Κύπρου με έξι σημεία. Και δυστυχώς τα πέντε από αυτά έχουν ολοκληρωθεί. Απετράπη η απόδοση της Κύπρου στην Ελλάδα. Έχει δοθεί το δικαίωμα στην Τουρκία να είναι εγγυήτρια δύναμη. Έφεραν κόσμο παράνομα και έχουν αυξηθεί. Είναι τώρα ίσως και περισσότερο από 50%. Έχουν τον στρατηγικό έλεγχο. Εκείνο το οποίο δεν έχουν προς το παρόν είναι τον πολιτικό έλεγχο της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Επομένως, έχουμε μεθοδικότητα και πρέπει να το καταλάβουμε ότι οι συνομιλίες, όπως γίνονται, οδηγούν στην τουρκοποίηση. Πρέπει να αλλάξουμε τακτική. Και η τακτική είναι να ξαναθέσουμε το θέμα μας ως θέμα εισβολής και κατοχής και αφού είμαστε και οι δύο χώρες, Ελλάδα και Κύπρος μέλη της Ευρώπης να ζητήσουμε οι αρχές της Ευρώπης να επεκταθούν και στην Κύπρο. Ελεύθερη διακίνηση, εγκατάσταση, απόκτηση περιουσίας. Γιατί όλοι οι άλλοι λαοί της Ευρώπης να μπορούν να χαίρονται τις περιουσίες τους σε όλη την Ευρώπη και εμείς να μην μπορούμε να επιστρέψουμε στα σπίτια μας; Να μην μπορούμε να διακινηθούμε ελεύθερα στον τόπο μας; Όλοι οι δημοκρατικοί λαοί έχουν το ένας άνθρωπος, μία ψήφος. Γιατί εμάς το 18% να απαιτεί με τα βέτο που βάζει και τις κατοχυρώσεις που θέλει να εξουδετερώνει την πλειοψηφία;
- Είστε ικανοποιημένος από την στάση της ελληνικής πλευράς; Προσεκλήθησαν πολύ μεγάλες αντιδράσεις στον διορισμό του κυρίου Τσάφου ως υφυπουργού Ενέργειας, ο οποίος, σε παλιότερες αναρτήσεις, είχε αναφέρει τα κατεχόμενα ως «Κυπριακή Δημοκρατία της Βορείου Κύπρου» όπως θέλει Άγκυρα. Είναι δυνατόν, όταν έχουν λεχθεί τέτοια πράγματα, να είναι μέλος της ελληνικής κυβέρνησης;
Αυτό είναι καταδικαστέο μεν, αλλά πιο καταδικαστέα είναι η στάση που πολλές φορές κρατούν οι ελληνικές κυβερνήσεις. Δεν έχουμε κανένα παράπονο και εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας προς τον ελληνικό λαό, προς την Εκκλησία, προς τον κόσμο. Εκεί που έχουμε παράπονο, πολλές φορές, είναι από την στάση των ελληνικών κυβερνήσεων. Μας θεωρούν βάρος και νομίζουν ότι, αν απαλλαγούν από το βάρος της Κύπρου, θα μπορέσουν να διαχειριστούν καλύτερα τα θέματά τους με την Τουρκία. Και το είδαμε και κατά τη διάρκεια του απελευθερωτικού μας αγώνα, όταν μας εγκατέλειψε η τότε ελληνική κυβέρνηση και αναγκαστήκαμε να υπογράψουμε την συνθήκη της Ζυρίχης.
Θεώρησαν ότι οι συμμαχία με το ΝΑΤΟ τότε, η συμμαχία με την Αγγλία, είχαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον, παρά να σωθεί ένα μέρος του έθνους. Το είδαμε με την χούντα –που αυτούς δεν τους βάζω ως Έλληνες, βέβαια-, που έδωσαν την Κύπρο με το πραξικόπημα, αλλά και μετά, όταν αποκαταστάθηκε η δημοκρατία, «κείται μακράν» η Κύπρος είπαν. Και τελευταία η εθνική κυβέρνηση πέφτει στην παγίδα της Τουρκίας που λέει ότι θέλει «ήρεμα νερά» και θέλουν να αποσυνδέσουμε το Κυπριακό από τα ελληνοτουρκικά. Αν μας αφήσουν μόνους, η Τουρκία θα μας κατασπαράξει. Θα μας τελειώσει πρώτα εμάς και μετά έχει σειρά το Αιγαίο, τα νησιά, η Θράκη.
Εκείνο το οποίο δεν εκμεταλλευτήκαμε ως χώρες, είναι ότι μπήκαν τόσες κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας. Γιατί να μην πούμε ευχαρίστως να τις ψηφίσουμε, αλλά πρώτα να επιβληθούν κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας, που έχει εισβάλει και κατέχει για 50 χρόνια την Κύπρο. Γιατί δεν το κάναμε; Το πρόβλημα ξεκινά από εμάς, όμως, γιατί δεν το διεκδικήσαμε με το δικαίωμα του βέτο. Το βέτο δεν είναι το όπλο των μικρών; Αν ήταν των μεγάλων, οι μεγάλοι δεν έχουν ανάγκη, το εφαρμόζουν όπως θέλουν. Γιατί δεν το εκμεταλλευτήκαμε;
- Κι όμως στη σημερινή συγκυρία μπορούν κάποιοι άνθρωποι όπως ο υφυπουργός κ. Τσάφος με τις απόψεις τις οποίες εκφράζουν να συνεχίζουν να είναι μέλη της ελληνικής κυβέρνησης; Μπορεί να είναι αποδεκτό αυτό;
Το να πω αν είναι αποδεκτό ή όχι, δεν είμαι πρωθυπουργός που να διορίζω ή να τον παύω, αλλά μια κάποια ευαισθησία έπρεπε να υπάρχει και απέναντι του λαού. Πιστεύω όμως ότι είναι βαθύτερα. Αυτός θα μπορούσε να πει ζητώ «συγγνώμη, ήταν ένα φραστικό λάθος, ήταν κάτι…». Κυριότερα, το πιο βασικό είναι να μπει στο μυαλό της ελληνικής κυβέρνησης ότι, αν πέσει η Κύπρος, που είναι το τελευταίο προπύργιο του Ελληνισμού, αρχίζει η αποδόμηση της Ελλάδας. Δεν είναι ότι θα περάσει καλύτερα η Ελλάδα με την Τουρκία. Αρχίζει η αποδόμηση της Ελλάδας.
- Μιλάνε και εδώ, το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, για «διαιρεμένη Κύπρο».
Είναι υπό κατοχή η Κύπρος. Είναι αυτό που, αντί να πουν απελευθέρωση, λένε επανένωση. Ενώνεις δύο διαφορετικά πράγματα. Υπό κατοχή και ελεύθερο. Το «ελεύθερος» είναι ξεκάθαρο.
- Νομίζω, όπως το είπατε και εσείς, δεν είμαστε αρκετά διεκδικητικοί και τολμηροί. Και στην διπλωματική γλώσσα μας είμαστε πολύ προσεκτικοί. Εδώ μιλάμε για κατοχή και εισβολή. Και φοβόμαστε κάποιες φορές να το πούμε και εμείς οι ίδιοι…
Η αλήθεια πρέπει να λέγεται, όμως, και πρέπει να λέγεται με οποιοδήποτε κόστος.
- Να σας ρωτήσουμε λίγο για τις αποκαλύψεις της αμαρτωλής USAID, που στρατολόγησε ολόκληρο στρατό για την προώθηση του Σχεδίου Ανάν. Φοβάστε τον ξένο δάκτυλο; Φοβάστε ένα νέο Σχέδιο Ανάν ακόμα χειρότερο και από το προηγούμενο;
Έχουμε εμπιστοσύνη στον κυπριακό λαό, ότι με την ορθή διαφώτιση που θα του κάνουμε και του κάνουμε, θα απορρίψει ένα τέτοιο σχέδιο γιατί καταλαβαίνει τα όρια που πρέπει να φτάσει για να μπορέσει ο Έλληνας να επιβιώσει στο χώρο που ζει για 35 αιώνες. Εκείνο το σχέδιο έθετε αμέσως έναν πολύ κοντινό ορίζοντα εξάλειψης του ελληνισμού.
- Αυτό θέλει η Άγκυρα την τουρκοποίηση της νήσου και τον πλήρη έλεγχό της γιατί έτσι θα οδηγηθεί στον έλεγχο και της Μεσογείου, με την Κύπρο, την Συρία και την Λιβύη.
Συμφωνώ. Εκείνοι το θέλουν. Στο χέρι μας είναι να το αποτρέψουμε
- Είδαμε και την επιστολή που στείλατε στον Μακαριώτατο Πατριάρχη Αντιοχείας. Ήσασταν από τους πρώτους που αντιδράσατε. Φοβάστε ότι οι χριστιανοί στη Συρία αλλά και στην Μέση Ανατολή απειλούνται με αφανισμό;
Βεβαίως. Και αυτά που δίδονται στην δημοσιότητα ότι σταμάτησαν οι διωγμοί σταμάτησαν, σταμάτησαν οι σφαγές, συνεχίζονται και στόχος είναι το ξεκαθάρισμα, να φύγουν οι Χριστιανοί και να μείνουν εκεί μόνο Μουσουλμάνοι.
- Και γενικότερα στην Μέση Ανατολή.
Βεβαίως. Και το έχουν πετύχει και στο Ιράκ και στην Παλαιστίνη. Μέχρι τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν 20% περισσότερος χριστιανικός πληθυσμός στη Μέση Ανατολή. Μιλούμε τώρα για 3% σε όλη τη Μέση Ανατολή.
- Να πάμε λίγο και στα εσωτερικά μας και στο επεισόδιο της Εθνικής Πινακοθήκης. Υπάρχουν όρια στην τέχνη, ειδικά όταν δεν σέβεται την πίστη;
Δεν είναι τέχνη, είναι ασέβεια, είναι ύβρις και εγώ το χάρηκα. Χάρηκα την αντίδραση που υπήρξε. Δεν είναι τέχνη αυτή. Όταν κάποιος δεν θέτει όρια στον εαυτό του, πρέπει να τίθενται εξωτερικά όρια από κάποιους άλλους. Γιατί δεν τόλμησαν να κάνουν το ίδιο για τον μουσουλμανισμό, το ισλάμ; Βέβαια, γιατί απειλείται η ζωή τους! Εδώ βρίσκουν το πεδίο ελεύθερο.
- Ακούσαμε για μια πρωτοβουλία σας για συνεργασία με ελληνικά πανεπιστήμια.
Λόγω της αλλαγής της νομοθεσίας στην Κύπρο, επιτρέπεται πια η κάθοδος στην Κύπρο και ξένων Πανεπιστημίων. Το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο θα έρθει στη Λευκωσία και στην Λάρνακα. Ζήτησε και τη βοήθεια της Εκκλησίας για να βρει χώρους και εμείς ευχαρίστως δείξαμε ότι θέλουμε να συνεργαστούμε. Βοηθάμε στο να βρεθούν χώροι στην παλιά πόλη της Λευκωσίας. Σήμερα είχαμε και μια συνάντηση με το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας που θα έρθει εκείνο μας είπε και προτείνεται μάλιστα στον τόπο καταγωγής μου, την Αθηένου. Και λόγω της ανάπτυξης εκεί μεγάλης κτηνοτροφίας μπορεί κάλλιστα να δημιουργηθεί μια κτηνιατρική σχολή.
- Έχετε βοηθήσει τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων. Δωρίσατε ένα εκατομμύριο ευρώ.
Είναι ανάγκη να το κάνουμε. Μα όταν ζητούν βοήθεια, δεν θα έρθουμε; Η Εκκλησία είναι εκείνη που κράτησε και την εθνική και την θρησκευτική αυτοσυνειδησία μας στην Κύπρο, Το ότι είμαστε Έλληνες, ότι είμαστε Χριστιανοί στην Εκλησια το οφείλουμε . Ότι διασώθηκε η γλώσσας μας στην Εκκλησία, το οφείλουμε. Επομένως, η Εκκλησία μπορεί αυτούς τους πυλώνες να τους κρατήσει σταθερούς. Ιδιαίτερα, το Πανεπιστήμιο Αθηνών κάτι το οποίο ίσως το παραβλέπουμε για χρόνια δεχόταν όλους τους Κύπριους, χωρίς εξετάσεις.
Ερχόντουσαν με το απολυτήριο του γυμνασίου. Έστω και αν είχαν 10/20 στο Απολυτήριο γράφονταν στις σχολές της ιατρικής που εδώ γινόταν «πόλεμος» για την εισαγωγή. Χωρίς εξετάσεις και αυτό γιατί στην Αγγλοκρατία που επιχειρούσε να αφελληνίσει τον τόπο στέλνοντάς μας στην Αγγλία να σπουδάσουμε τα ήθη τα αγγλικά. Το διέβλεψε αυτό το Πανεπιστήμιο και λέει ας φέρουμε εδώ το ελληνικό ήθος, να διδάσκουν στα σχολεία και στην κοινωνία ότι είμαστε Ελλάδα και κράτησε τον Ελληνισμό αυτή η κίνηση του Πανεπιστημίου Αθηνών.
- Ένα σχόλιο για το φαινόμενο Φειδίας…
Νομίζω ότι έχει ξεπεράσει και τα όρια της λογικής αυτός ο άνθρωπος με το να γίνεται χωρίς να το καταλαβαίνει όργανο στα χέρια των Τούρκων και της προπαγάνδας τους. Είναι κάτι το οποίο πρέπει να το έχει υπόψη ο λαός και ο ελληνικός και ο κυπριακός Ελληνισμός, όταν πηγαίνουμε να ψηφίσουμε ποιους ψηφίζουμε. Και η ψήφος είναι ιερά. Δεν πρέπει να γίνεται από αντίδραση ή ελαφρά τη καρδία. Είπε ότι εμείς διδάσκουμε την μισή ιστορία και την έμαθε τώρα από τους Τούρκους.
- Πράγματι, είναι πολύ ανησυχητικό να μας εκπροσωπούν αυτοί οι άνθρωποι στην Ευρώπη…
Δυστυχώς.
γιατι να το κρυψωμεν αλλωστε ???