Το πασίγνωστο Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης Facebook επιτίθεται στο ντοκιμαντέρ του Netflix «Το κοινωνικό δίλημμα» κατηγορώντας το πως αποκρύπτει την αλήθεια πίσω από τις υπερβολές.
Το ντοκιμαντέρ, που ασκεί έντονη κριτική στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και ιδίως στο Facebook, κυκλοφόρησε στο Netflix στις 9 Σεπτεμβρίου. Το Facebook με την σειρά τους απάντησε σε αυτή την κριτική λέγοντας «Αξίζει πράγματι να μιλήσουμε για τις επιπτώσεις που έχουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στις ζωές των ανθρώπων, ωστόσο το ντοκιμαντέρ αποκρύπτει την ουσία πίσω από υπερβολές».
«Αντί να κάνει μια αναλυτική κριτική στην τεχνολογία, προσφέρει απλά μια παραμορφωμένη άποψη για το πώς λειτουργούν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης με σκοπό το ντοκιμαντέρ να δημιουργήσει έναν βολικό αποδιοπομπαίο τράγο για τα δύσκολα και περίπλοκα κοινωνικά προβλήματα. Οι δημιουργοί του ντοκιμαντέρ δεν συμπεριλαμβάνουν πληροφορίες από τους υπαλλήλους των εταιρειών ή οποιουσδήποτε εμπειρογνώμονες που έχουν διαφορετική άποψη από την αφήγηση που προβάλλεται από την ταινία. Επίσης, δεν αναγνωρίζουν – κριτικά ή με άλλο τρόπο – τις προσπάθειες που έχουν ήδη καταβάλει οι εταιρείες για να αντιμετωπίσουν πολλά από τα προβλήματα που θέτουν. Αντ ‘αυτού, βασίζονται σε σχόλια από άτομα που δεν έχουν καμία σχέση με τα σύγχρονα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης».
Ο καθηγητής Andrew Przybylski, ένας πειραματικός ψυχολόγος στο Ινστιτούτο Διαδικτύου της Οξφόρδης, ο οποίος έχει μελετήσει τις επιδράσεις των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στις ζωές των ανθρώπων, δήλωσε στο Business Insider ότι συμφωνεί με το Facebook ότι η ταινία έχει σκοπό να εντυπωσιάσει βασιζόμενη σε «ψευδοεπιστημονικές θεωρίες».