Τη δυνατότητα πρόβλεψης της μαθητικής επίδοσης, σε διαφορετικό πλαίσιο μάθησης, μέσω μιας πρωτοπόρας εφαρμογής γνωστικής και μαθησιακής ικανότητας για κινητές συσκευές, παρουσίασε μέσω τηλεδιάσκεψης σε ερευνητές του Ιονίου Πανεπιστημίου ο Επτανήσιος ιδρυτής και πρόεδρος του ανεξάρτητου μη κερδοσκοπικού Ινστιτούτου Φιλοσοφίας και Τεχνολογίας δρ Γιάννης Σταματέλλος.
Πρόκειται για μια μέθοδο βελτίωσης των επιτελικών λειτουργιών και ενίσχυσης της αυτοεικόνας του ατόμου, που περιλαμβάνει δύο αλληλένδετα στάδια πρόβλεψης και ένα συνεκτικό πλαίσιο παρέμβασης.
Σύστημα
«Η εφαρμογή “Γνωστικής και Μαθησιακής Ικανότητας”, ΓΝΩΜΙ το αρκτικόλεξο, που “τρέχει” ήδη σε φορητές ψηφιακές συσκευές, tablets και κινητά, και είναι προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα, αναπτύχθηκε έπειτα από διαδικασίες έρευνας. Ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα, που μετράει τη γνωστική και μαθησιακή ικανότητα μαθητών και μαθητριών. Επιπλέον, με τη χρήση τεχνικών μηχανικής μάθησης, δημιουργεί το ατομικό γνωσιακό προφίλ και το προφίλ εξέλιξης του μαθητή ή της μαθήτριας. Ενώ το γνωσιακό προφίλ αναδεικνύει το επίπεδο γνώσης του μαθητή ή της μαθήτριας τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, το προφίλ εξέλιξης προσδιορίζει τις δυνατότητες βελτίωσης, τόσο της γνωστικής όσο και της μαθησιακής ικανότητάς τους. Η δημιουργία των προφίλ βασίστηκε σε μελέτη ανωνυμοποιημένων δεδομένων 25 ετών» εξηγεί ο δρ Γιάννης Σταματέλλος.
Η εφαρμογή αυτή περιλαμβάνει δραστηριότητες που αξιολογούν τη λειτουργική μνήμη, τη γνωσιακή ευελιξία, το επίπεδο προσοχής, τις οπτικοχωρικές και λειτουργικές ικανότητες όπως και τον τρόπο που οργανώνει, προγραμματίζει, επιλύει προβλήματα, λαμβάνει αποφάσεις και επιχειρεί ανασταλτικό έλεγχο.