Τις καλύτερες χώρες για γυναίκες επιχειρηματίες αποτύπωσε η Mastercard στην τρίτη έκδοση του δείκτη «Mastercard Index of Women Entrepreneurs». Σύμφωνα με τον δείκτη, στην κορυφή της λίστα βρίσκονται οι ΗΠΑ και ακολουθεί η Νέα Ζηλανδία, ο Καναδάς και το Ισραήλ.
Συνολικά, οι κορυφαίες δέκα αγορές για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα είναι: οι Ηνωμένες Πολιτείες με βαθμολογία 70,3, η Νέα Ζηλανδία με 70,2, ο Καναδάς με 69, το Ισραήλ με 68,4, η Ιρλανδία με 67,7, η Ταϊβάν με 66,2, η Ελβετία με 65,8, η Σιγκαπούρη με 65,6, η Μεγάλη Βρετανία με 65,6 και η Πολωνία με βαθμολογία 65,1.
Πάντως, σύμφωνα με τον δείκτη, η ύπαρξη επιχειρηματικών ευκαιριών δεν συμβαδίζει απαραίτητα με τον πλούτο και τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς. Για παράδειγμα, χώρες με λιγότερο ευνοϊκές συνθήκες στήριξης, όπως η Ουγκάντα, η Γκάνα και η Μποτσουάνα, καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις για τις χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά γυναικών, που έχουν τις δικές τους επιχειρήσεις.
Υψηλότερα ποσοστά συμμετοχής σε ανοικτές αγορές
Συνολικά, οι δέκα αγορές με την καλύτερη αναλογία γυναικών στο σύνολο των ιδιοκτητών επιχειρήσεων είναι: η Ουγκάντα με βαθμολογία 38,2%, η Γκάνα με 37,9%, η Μποτσουάνα με 36%, οι ΗΠΑ με 35,1%, η Νέα Ζηλανδία με 31,8%, η Ρωσία με 31,2%, το Μαλάουι με 31,1%, η Αυστραλία με 30,9%, η Αγκόλα με 30,3% και η Πορτογαλία με βαθμολογία 30,2%.
Συνολικά, τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν ότι οι γυναίκες είναι σε θέση να προχωρήσουν σε επιπλέον επιχειρηματικές δραστηριότητες και να έχουν υψηλότερα ποσοστά συμμετοχής στο εργατικό δυναμικό σε ανοικτές αγορές, όπου η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και η ευκολία στην επιχειρηματική δραστηριότητα είναι μεγάλες. Μπορούν, επίσης, να έχουν πρόσβαση σε κεφάλαια και να αντλήσουν τους απαραίτητους πόρους, τόσο από χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες όσο και από ακαδημαϊκά προγράμματα.