- Της Ευτυχίας Βατάλη
Ένα έργο που οι αρμόδιοι «χρωστούν» στη Θεσσαλονίκη από το… 2004 (!) και που επί χρόνια ήταν μπλοκαρισμένο σε γραφειοκρατικές διαδικασίες και σε απαιτούμενες αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού, φαίνεται πως επιτέλους προχωρά μετά από παρέμβαση του Μητροπολίτη Νεαπόλως και Σταυρουπόλεως, κ. Βαρνάβα.
Πρόκειται για τη διαπλάτυνση του περίφημου «ορφανού» χιλιομέτρου της πρώην οδού Λαγκαδά (σημερινής λεωφόρου Μίκη Θεοδωράκη) από το ύψος της οδού Αγίων Πάντων (στις Δωδεκαόροφες) έως το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά. Είναι το μοναδικό χιλιόμετρο αυτής της σημαντικής οδικής οδικής αρτηρίας που δεν έχει διαπλατυνθεί, αν και όλος ο υπόλοιπος οδικός άξονας που σηκώνει το βάρος των μετακινήσεων της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης διαπλατύνθηκε από το… 2004 και τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας.
Έτσι, ενώ όλος ο υπόλοιπος άξονας της Λαγκαδά, που εξυπηρετεί περίπου μισό εκατομμύριο πληθυσμού, καθώς και την είσοδο των επισκεπτών από την ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, λειτουργεί με συνθήκες αυτοκινητοδρόμου και το τμήμα από την πλατεία Βαρδαρίου μέχρι τις Δωδεκαόροφες έχει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα ασφαλείας, στο «ορφανό»χιλιόμετρο οι λωρίδες ανά κατεύθυνση είναι δύο και σχετικά στενές.
Το θέμα επανέφερε, άλλωστε, κατά την τελευταία συνεδρίαση Λογοδοσίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η παράταξη «Πράξεις για τη Μακεδονία» και ο Χρήστος Παπαστεργίου, τονίζοντας ότι «ακόμα και σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά τις πρώτες σχετικές δηλώσεις, η έναρξη εργασιών για τη διαπλάτυνση … αγνοείται. Το χιλιόμετρο του βασικού οδικού άξονα της δυτικής Θεσσαλονίκης παραμένει «ορφανό» και συνεχίζει να ταλαιπωρεί τους πολίτες», ενώ όλοι επιχαίρουν για τη μετονομασία της οδού σε Μίκη Θεοδωράκη.
Παρέμβαση Βαρνάβα
Τα τελευταία χρόνια το θέμα «σκάλωνε» στην περίφραξη του ιστορικού Συμμαχικού Νεκροταφείου, των Κοιμητηρίων Ζέιτενλικ, επί της Λαγκαδά, στο οποίο εμπλέκονται οι υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού και συγκεκριμένα η υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς πρόκειται για ιστορικό τόπο.
«Οι αρχαιολογικές υπηρεσίες ζήτησαν περαιτέρω μελέτες με επίκεντρο το τοιχίο, την περίφραξη του Συμμαχικού Νεκροταφείου, το οποίο πρέπει να “μετακινηθεί” για να μπορέσει να γίνει διαπλάτυνση και του συγκεκριμένου τμήματος της πρώην Λαγκαδά, νυν Μίκη Θεοδωράκη», τονίζει στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη» ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, αναφερόμενος στο «αγκάθι» για το οποίο όλα αυτά τα χρόνια το συγκεκριμένο τμήμα της οδού δεν διαπλατύνθηκε, ταλαιπωρώντας χιλιάδες οδηγούς.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τους επόμενους τρεις μήνες, δηλαδή στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ο μελετητής που έχει αναλάβει τη μελέτη της διαπλάτυνσης θα έχει ολοκληρώσει και την πρόσθετη αρχιτεκτονική μελέτη που του ζητήθηκε, αυτή της διαμόρφωσης των χώρων έμπροσθεν του Ζέιτενλικ αλλά και του κοιμητηρίου της Αγίας Παρασκευής, μετά και τη σχετική απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού, περί μετακίνησης της περίφραξης.
Μάλιστα, σύμφωνα με πηγές της «Θ», ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας ήταν αυτός που παρενέβη με ένταση ώστε να εκδοθεί επιτέλους η σχετική απόφαση του ΥΠΠΟ περί αποχαρακτηρισμού της περίφραξης των Συμμαχικών Κοιμητηρίων.
Οι απαλλοτριώσεις
Το επόμενο στάδιο, σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια, είναι οι απαλλοτριώσεις, που εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στο ποσό των περίπου 5 εκατ. ευρώ. «Εκτιμώ ότι σε αυτό θα τα καταφέρουμε πιο γρήγορα, καθώς πρόκειται για ένα έργο που έχει να κάνει με την καθημερινότητα και την ταλαιπωρία των πολιτών», προσθέτει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων.
«Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών θα μπορούμε να δημοπρατήσουμε το έργο και να το ολοκληρώσουμε σύντομα, ώστε να δώσουμε ανάσα στη δυτική Θεσσαλονίκη και να αποκαταστήσουμε επιτέλους ένα πολυετές πρόβλημα στις μετακινήσεις των πολιτών», εξηγεί.
Η χρηματοδότηση για το έργο
Ο αντιπεριφερειάρχης επανέλαβε ότι η χρηματοδότηση για το έργο είναι εξασφαλισμένη μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ. Σύμφωνα με τη μελέτη, η οδός Λαγκαδά στο «ορφανό» χιλιόμετρο θα αποκτήσει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με πλάτος 3,5 μέτρων, κεντρική διαχωριστική νησίδα 1,5 μ., ενώ θα αναμορφωθούν και τέσσερις ισόπεδοι κόμβοι στην Αγίων Πάντων, στη Νεοχωρίου, στην Αγίου Γεωργίου και στον κόμβο Παύλου Μελά. Επίσης, τα πεζοδρόμια θα είναι πλάτους 3,5 μέτρων και στις δυο κατευθύνσεις.
Στο ρεύμα εξόδου προς την περιφερειακή οδό θα προστεθεί λωρίδα στάθμευσης δύο μέτρων και με αυτό τον τρόπο το συνολικό πλάτος της οδού διαμορφώνεται στα 31,5 μ.
Και η κατασκευή του δρόμου που διαπλατύνθηκε, κατά την άποψή μου είναι αποτυχημένη. Η ύπαρξη παράδρομος με διαχωριστικό δυσκολεύει την κίνηση γιατί καθυστερεί την ροή της κυκλοφορίας λόγω ύπαρξης επί πλέον σηματοδοτών και της ανάγκης να δίνεται πράσινο ρεύμα και στους παράδρομος για να εισέλθουν τα εκεί κινούμενα αυτοκίνητα στον κύριο άξονα. Το διαχωριστικό αυτό πρέπει να καταστραφεί με αποτέλεσμα οι λουρίδες να αυξηθούν κατά μία και να λιγοστέψουν τα ήδη πολλά φανάρια . Δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός
Δεν χωράει άλλο αναβολή! Η πόλη είναι παρατημένη! Για τη περιφέρεια (Κιλκίς Σέρρες) άστο καλύτερα
Τζάμπα η αλλαγή ονόματος, όπως και στην Ανθέων κι αυτή Λαγκαδά θα την λένε μια ζωή. Η αλλαγή ονόματος για τα μάτια του κόσμου είναι!!!
Και την Εγνατία τη λέμε Εγνατία.
Είναι να μην σκεφτούν να ανακοινώσουν κάτι στη Θεσσαλονίκη, αμεαως αρχίζουν οι αντιδράσεις!!!!!!?
Ποιες αντιδράσεις? για την μετονομασία της οδού? τέτοια έργα μαζί δεν έχουν γίνει ποτέ, η διαπλάτυνση είναι δευτερεύον έργο για αυτό γίνεται τώρα.
Ο ισχύων δρόμος (αυτό το 1 χιλιόμετρο) είναι μια χαρά, δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου κυκλοφοριακό σε όλη την έκταση (ίσως λίγο στην άνοδο στο τέρμα του). Αντιθέτως, αν αρχίσουν έργα, αυτή την περίοδο που “τρέχει” το έργο του περιφερειακού, θα δημιουργηθεί έντονο πρόβλημα κατά τις εργασίες διαπλάτυνσης. Αντί να ασχοληθούν με άλλα έργα που έχουν τελματώσει πχ άξονας θεσσαλονίκη-Κιλκις πάνε να δημιουργήσουν πρόβλημα από το πουθενά. Εκτός τόπου και χρόνου.
Σωστά
Για αυτό το χιλιόμετρο αφήσαμε αυτοκίνητο και αγοράσαμε μηχανάκι συγνωμη αλλά θα διαφωνήσω όπως και αρκετοί σαν εμενα? 30 χρόνια δεν μπορούμε να πάμε στην δουλειά μας.20 λεπτά ακριβώς! κάθε πρωί! σε αυτό το χιλιόμετρο! Σταματημένοι !Προφανώς για ένα διάστημα θα γίνουν χειρότερα τα πράγματα αλλά το μετά να σκεφτόμαστε .
Για αυτό το χιλιόμετρο αφήσαμε αυτοκίνητο και αγοράσαμε μηχανάκι συγγνώμη αλλά θα διαφωνήσω όπως και αρκετοί σαν εμενα? 30 χρόνια δεν μπορούμε να πάμε στην δουλειά μας.20 λεπτά ακριβώς! κάθε πρωί! σε αυτό το χιλιόμετρο! Σταματημένοι !Προφανώς για ένα διάστημα θα γίνουν χειρότερα τα πράγματα αλλά το μετά να σκεφτόμαστε .
Σε βλέπω φίλε μου να πηγαίνεις μέχρι και με τα πόδια όσο υπάρχουν άτομα που ασχολούνται με το αν θα λέγεται μια οδός που την ξέρουν όλοι, σε όλη την Ευρώπη.σαν Λαγκαδά.και για σκέψου τι μπέρδεμα δημιουργεί (αλλαγή στοιχείων)και εξοδα