Τα παιδιά του δημοτικού που περνούν πολύ χρόνο μπροστά σε οθόνες τα πηγαίνουν λιγότερο καλά στο σχολείο. Αυτό είναι το συμπέρασμα νέας μελέτης του Ινστιτούτου Ερευνών Παίδων Μέρντοχ της Μελβούρνης, οι ερευνητές του οποίου εστίασαν σε 1.239 παιδιά ηλικίας 8 έως 11 ετών, συσχετίζοντας τις συνήθειες των παιδιών με τις σχολικές επιδόσεις τους σε βάθος διετίας.
Διαπιστώθηκε λοιπόν ότι η παρακολούθηση δύο ή περισσότερων ωρών στην τηλεόραση τη μέρα σχετιζόταν με χειρότερες επιδόσεις ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου, μια επιδείνωση που πήγαινε τα παιδιά τέσσερις μήνες πίσω στα μαθήματα τους! Η χρήση υπολογιστή για πάνω από μία ώρα τη μέρα συνδεόταν με μια παρόμοια υστέρηση στο πεδίο της αριθμητικής. Από την άλλη, δεν βρέθηκε αρνητική συσχέτιση ανάμεσα στα βιντεοπαιχνίδια και στις σχολικές επιδόσεις.
Οι ερευνητές επεσήμαναν: «Η συζήτηση σχετικά με τις επιπτώσεις των ηλεκτρονικών συσκευών στη μάθηση των παιδιών ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική, δεδομένων των συνεπειών της σημερινής πανδημίας, όσον αφορά τον τρόπο που τα παιδιά χρησιμοποιούν τον χρόνο τους. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη μελέτη σε μαθητές δημοτικού, που δείχνει ότι όσοι κάνουν τη μεγαλύτερη χρήση τηλεόρασης και υπολογιστών έχουν σημαντική μείωση στις ικανότητες ανάγνωσης και αριθμητικής έπειτα από δύο χρόνια, σε σχέση με όσα παιδιά αφιερώνουν πολύ λιγότερο χρόνο στις οθόνες».
Πηγή: Espresso